- Biển số
- OF-726923
- Ngày cấp bằng
- 24/4/20
- Số km
- 206
- Động cơ
- 76,380 Mã lực
Thứ 7, 16/1/2021, trời nắng to, hơi lạnh
Hôm qua, trong khuôn khổ của lớp HT123, nhóm của tôi đã hoàn thành buổi pitching dự án Yours From The Future trước hội đồng 5 người. Dự án của nhóm tôi là một dạng trò chơi giáo dục theo đó học sinh khám phá thế giới tương lai năm 2085 và tương tác với nó qua trao đổi thư từ với công ty tổ chức ~ immersive choose-your-own-adventure penpal. Hội đồng 5 người bao gồm 2 TA của lớp và 3 lãnh đạo cấp cao của Sesame Workshop và một kênh truyền hình giáo dục.
Mô hình hoạt động của Yours From The Future (slide này tôi tự thiết kế):
Hôm nay là ngày nghỉ đầu tiên sau khóa học mùa đông, nhưng nhóm tôi vẫn phải chuẩn bị thêm 3-4 trang tài liệu mới cho báo cáo đã dài hơn 10 trang hiện tại để nộp vào 22/1. Ngoài ăn chơi ngủ nghỉ để hồi phục tinh thần (xem Alice in Borderland trên Netflix), tôi bỏ ra gần 2 tiếng để làm việc cho tổ chức tình nguyện: 90 phút thảo luận công việc với co-team leader mới gia nhập + 30 phút phỏng vấn ứng cử viên tình nguyện phụ trách mạng xã hội.
Ngày mai ngoài hoàn tất hồ sơ cho MIT Sloan ra, tôi còn dự định hoàn thành mấy công việc dang dở khác, nộp hồ sơ tìm việc trong trường hợp không được offer MBA như ý, và lên danh sách các lớp học mùa xuân.
Hiện tôi đang cân nhắc các lớp dưới đây, nói chung là xuân này cần phải lấy 1-2 lớp trong trường giáo dục HGSE còn 2-3 lớp còn lại thì tôi nghĩ sẽ tận dụng để lấy lớp của HBS. Tôi hi vọng sẽ tìm hiểu thêm về ứng dụng và chiến lược liên quan đến công nghệ hoặc đổi mới (innovation).
1. EDU T525 Connected Teaching in the Digital Age
- In the first part of the course, we will examine each of the key approaches (personalized learning, blended learning, competency-based learning, online learning, virtual schools, and MOOCs) in a systematic and critical way
- In the second part of the course, we will examine varied dimensions of change that must be addressed for these approaches to be successful, such as: curriculum and pedagogy, access and equity, professional learning, leadership models, use of space, time and technology, and community engagement.
2. EDU T581 Advanced Design Studio
This project-based course provides students with hands-on experience designing a variety of educational technologies. We explore two central questions: 1) What types of designs result in educational technologies that support deep learning experiences? 2) What process do we use to conceptualize and develop these impactful designs?
3. HBSMBA 2134 Digital Innovation and Transformation
Digital Innovation and Transformation is designed to equip students to confidently help conceive, lead and execute digital innovation initiatives and develop new business models for existing and insurgent organizations. The basic premise of the course is that the digital revolution is rapidly transforming the fundamental nature of many companies in a wide range of industries and executives, entrepreneurs and general managers need to understand the economics, technology paradigms and management practices of innovating in digital-centric businesses to ensure corporate and personal success. The course is intended for students pursuing business careers in which digital technologies will be critical to the development of new products and services, e.g., entrepreneurial start-ups, consulting and venture capital, and senior positions in marketing, R&D, and strategy. Visits by case protagonists and industry experts will enable students to understand the career options in this rapidly evolving space.
4. HBSMBA 1677 Managing the Future of Work
The course allows students to examine different perspectives around the future of work, taking on the lens of business, policy, and workforce development institutions in advanced economies. The material gives a modest edge to implications for business leadership in corporations (i.e., what opportunities might be available for firms like Apple or Unilever, and what should they do?) and emerging business concepts and applications in start-up companies.
5. HBSMBA 2028 Leading with People Analytics
People Analytics is designed to help you use data to improve employee-related decisions and practices in your role as a general manager. The best way to increase your data fluency is to build hands-on skills by analyzing and interpreting data, which we do in this course in ways that complement the frameworks and intuitions you already use to guide your actions as a manager. At a deeper level, you will sharpen your ability to think analytically through a data-driven lens.
Hôm qua, trong khuôn khổ của lớp HT123, nhóm của tôi đã hoàn thành buổi pitching dự án Yours From The Future trước hội đồng 5 người. Dự án của nhóm tôi là một dạng trò chơi giáo dục theo đó học sinh khám phá thế giới tương lai năm 2085 và tương tác với nó qua trao đổi thư từ với công ty tổ chức ~ immersive choose-your-own-adventure penpal. Hội đồng 5 người bao gồm 2 TA của lớp và 3 lãnh đạo cấp cao của Sesame Workshop và một kênh truyền hình giáo dục.
Mô hình hoạt động của Yours From The Future (slide này tôi tự thiết kế):
Hôm nay là ngày nghỉ đầu tiên sau khóa học mùa đông, nhưng nhóm tôi vẫn phải chuẩn bị thêm 3-4 trang tài liệu mới cho báo cáo đã dài hơn 10 trang hiện tại để nộp vào 22/1. Ngoài ăn chơi ngủ nghỉ để hồi phục tinh thần (xem Alice in Borderland trên Netflix), tôi bỏ ra gần 2 tiếng để làm việc cho tổ chức tình nguyện: 90 phút thảo luận công việc với co-team leader mới gia nhập + 30 phút phỏng vấn ứng cử viên tình nguyện phụ trách mạng xã hội.
Ngày mai ngoài hoàn tất hồ sơ cho MIT Sloan ra, tôi còn dự định hoàn thành mấy công việc dang dở khác, nộp hồ sơ tìm việc trong trường hợp không được offer MBA như ý, và lên danh sách các lớp học mùa xuân.
Hiện tôi đang cân nhắc các lớp dưới đây, nói chung là xuân này cần phải lấy 1-2 lớp trong trường giáo dục HGSE còn 2-3 lớp còn lại thì tôi nghĩ sẽ tận dụng để lấy lớp của HBS. Tôi hi vọng sẽ tìm hiểu thêm về ứng dụng và chiến lược liên quan đến công nghệ hoặc đổi mới (innovation).
1. EDU T525 Connected Teaching in the Digital Age
- In the first part of the course, we will examine each of the key approaches (personalized learning, blended learning, competency-based learning, online learning, virtual schools, and MOOCs) in a systematic and critical way
- In the second part of the course, we will examine varied dimensions of change that must be addressed for these approaches to be successful, such as: curriculum and pedagogy, access and equity, professional learning, leadership models, use of space, time and technology, and community engagement.
2. EDU T581 Advanced Design Studio
This project-based course provides students with hands-on experience designing a variety of educational technologies. We explore two central questions: 1) What types of designs result in educational technologies that support deep learning experiences? 2) What process do we use to conceptualize and develop these impactful designs?
3. HBSMBA 2134 Digital Innovation and Transformation
Digital Innovation and Transformation is designed to equip students to confidently help conceive, lead and execute digital innovation initiatives and develop new business models for existing and insurgent organizations. The basic premise of the course is that the digital revolution is rapidly transforming the fundamental nature of many companies in a wide range of industries and executives, entrepreneurs and general managers need to understand the economics, technology paradigms and management practices of innovating in digital-centric businesses to ensure corporate and personal success. The course is intended for students pursuing business careers in which digital technologies will be critical to the development of new products and services, e.g., entrepreneurial start-ups, consulting and venture capital, and senior positions in marketing, R&D, and strategy. Visits by case protagonists and industry experts will enable students to understand the career options in this rapidly evolving space.
4. HBSMBA 1677 Managing the Future of Work
The course allows students to examine different perspectives around the future of work, taking on the lens of business, policy, and workforce development institutions in advanced economies. The material gives a modest edge to implications for business leadership in corporations (i.e., what opportunities might be available for firms like Apple or Unilever, and what should they do?) and emerging business concepts and applications in start-up companies.
5. HBSMBA 2028 Leading with People Analytics
People Analytics is designed to help you use data to improve employee-related decisions and practices in your role as a general manager. The best way to increase your data fluency is to build hands-on skills by analyzing and interpreting data, which we do in this course in ways that complement the frameworks and intuitions you already use to guide your actions as a manager. At a deeper level, you will sharpen your ability to think analytically through a data-driven lens.

